Hej igen,

Nu er det ved at være en måned siden jeg sidst skrev herinde. Tiden går stærkere end jeg havde regnet med, selvom jeg stadig er utrolig spændt på at komme afsted. Jeg ved ikke præcis hvornår jeg skal afsted endnu, udover at det er imellem d.3-20 August. 

Men nu til det som det hele skulle handle om. For en uge siden, var jeg på den første ud af 3 briefinger med mit distrikt her i Danmark. Lørdag sidste uge, startede jeg med at stå tidligt op, også kørte min far og jeg ellers afsted til Kolding. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente. Det første vi skulle da vi ankom var at få vores navneskilt. Det skal vi passe på helt indtil vi kommer hjem igen. Jeg ved ikke hvor godt det kommer til at gå, jeg har det med at smide ting væk…. Derefter spiste vi en sandwich, også fik jeg en snak med min counselor, Per. Han gav mig den først pin, som der skal være på min blazer. Og hvis i ikke allerede ved det, så får alle som rejser ud med Rotary en blazer. Den bliver fyldt op med pins som man får fra de andre udvekslingsstudenter man møder. Når man så kommer hjem, ligner man ellers et omvandrende juletræ, haha.

Efter jeg havde snakket med min counselor, stod den ellers på flere timers præsentationer om vores kommende udvekslings år. Det meste vidste jeg allerede. Udover det, var der en sød pige, som var kommet hjem fra Argentina, der havde et par gode råd, som jeg kunne tage med på vejen. Efter de lange præsentationer, skulle vi indkvarteres på det sted vi skulle sove. Og det var tid til at vores forældre skulle tage hjem. Derefter, stod det på aftensmad og lege. Vi var alle rigtig sultne og trætte, men vi formåede alligevel at have det meget sjovt. Jeg mødte en masse nye og virkelig søde mennesker. Det var utrolig nemt at snakke med hinanden, fordi vi allesammen havde noget tilfælles. Vi gik i seng ved omkring midnatstid.

Næste morgen ringede alarmen alt for tidligt. Vi skulle nå at pakke vores dyner og ting sammen, inden vi skulle spise morgenmad. Efter morgenmaden så vi et par videohilsner, fra de udvekslingsstudenter som er afsted med Rotary lige nu. Derefter var det tid til at sige farvel og på gensyn til alle de søde mennesker. Det var dejligt endelig at blive sat mere ind i det hele, da man føler at man ikke helt ved hvad det næste step er – det gør jeg så i hvert fald nu. 

I morgen skal jeg hen og snakke en smule om mig selv i min Rotary klub, jeg er faktisk en smule nervøs, men det er noget man skal vænne sig til når man er med Rotary. Jeg tager det bare som endnu en udfordring. Vi ses snart.

-Natasja 

